BEVERLY
HILLS - Michael Jackson elsõ szavaiból kiérezni, hogy õszinte
beszélgetésünk lesz. Bocsánat a bõröm miatt
- mondja. Éppen a bõrgyógyásztól jövök.
Úgyhogy tegyen úgy, mintha nem látná. Nehéz
engedelmeskedni ennek az utasításnak, amikor a szórakoztatóipar
legalaposabban nagyító alá vett figurájával
beszélsz. Akinek jópár különcsége is van,
mint például, hogy álcázza magát a nyilvánosság
elõtt és vastagon sminkeli magát, ha kamera elé lép.
Igaz, Jackson ma csak kevés makeupot visel, de a maszk sosem tûnik
el teljesen. Amit mára meghirdettünk
az egy nincs-titok interjú, ami idõnként átcsap harcijátékba,
szemelõtt tartva Jackson mûvészetét - ellenére
az Epic Records egyik újságírójának korábbi
ígéretére - kötöttség nélkül.
Minden témát elõre nyíltan bevallottunk, kivéve
a pedophilia ügyet. Az 1993-as Jackson ellenes per megállapodása
- amely állítja a szexuális visszaélést egy
13 éves kisfiúval szemben -, megakadályozza a feleket, hogy
megbeszéljék a részleteket. Jackson indulatosan elutasította
az állításokat akkor és azóta sem került
elõ a téma. Ez a téma
nem került szóba ebben az egy órás interjúban
sem. Kevésbé botrányos témákat - az ex-feleségei,
a plasztikai mûtétes kalandjai, aggodalmai amirõl régebben
is beszélt - tartottak kissé kényesnek, amikor elõkerültek. Egy
akadályba ütköztünk, miután Jackson nosztalgiába
esett híres barátjaival kapcsolatban. Frank Sinatra felettünk
lakott. Minden nap látott minket, ahogy kosárlabdáztunk.
Fred Astaire is a közelben lakott. Szerettem volna beszélni velük,
tanulni tõlük és figyelni rájuk. Azok arany pillanatok
voltak. Amikor 16 éves voltam, minden éjjel Las Vegasban léptünk
fel és Elvis (Presley) meg Sammy Davis Jr. szokott mellettem és
a testvéreim mellett ülni sorban és rendreutasítani
minket. Sose használjatok drogokat! mondták nekünk. Én
sosem felejtettem ezt el. Emlékeztetve
a saját fájdalomcsillapítási szokásaira Jackson
elnémult. Trudy Green manager és az Epic képviselõje
Steve Einczig ellenõrizték a beszélgetést, akik megtiltották
Jacksonnak, hogy válaszoljon, még akkor is, ha bevallotta az addaktivitását
és a rákövetkezõ orvosi kezelést egy TV nyilatkozatban,
közel 10 évvel ezelõtt. Trudy
ismét félbeszakított, amikor a beszélgetés
Debbie Row-ra irányult, aki Jackson 2 gyermekét szülte 1996
és 1999 közötti házasságuk alatt. Úgy látszik
a 4 éves Prince és a 3 éves Paris, Jackson kizárólagos
õrizetére vannak bízva, állandó társaságnak.
Kértem, magyarázza meg azt az állandó híresztelést,
miszerint a házasság azért volt megrendezve, hogy utódok
szülessenek. Jackson elhallgatott. Nem,
nem, nem! - tiltakozott Green - Nem ezért vagyuk itt! A
második döfés: A gyerekek az anyjukkal is töltenek valamennyi
idõt? Õ nem akar errõl
beszélni - vetette közbe Green - Ez az interjú Michaelrõl,
mint szórakoztatóról szól. Nem
bánom! A hírességeket gyakran nagyító alá
helyezik, így van ez Jackson szinpadon kívüli életével
is. Ha Jackson egyetért, hogy beszéljünk a személyes
dolgairól akkor lesz kerek a történet. Jackson
szakmai teljesítménye a showbusiness-ben eltöltött 38
év alatt - enyhén szólva - figyelmet érdemel. 65 millió
albumot adott el az USA-ban, 44 szóló slágere van és
az 1982-es Thriller még mindig a történelem legnagyobb számban
eladott albuma a bûvös 26 millió példánnyal. Az
Invincible október 30-án jelent meg és egybõl No.
1 lett a Billboard listáján 366,000 példánnyal - kb
25,000-el megszégyenítve a HIStory-t. Az albumról megjelentek
olyan rádió slágerek, mint a You Rock My World és
Butterflies, de a negyedik hét után kicsúszott a Top 10-bõl,
a november 13-i Michael Jackson: 30th Anniversary Special mûsor tévé
adása ellenére is. A két órás CBS speciált
abból a két New York-i koncertbõl szemezgették, amely
köszöntötte Michael 30 éves szóló munkásságát.
A 25.6 milliós nézõsereg elég bizonyíték
arra, hogy Jackson bûvereje megmaradt. Ma
sincs kivétel. A bámészkodók a Beverly Hills Hotel-ben
vetnek egy pillantást Jacksonra, ahogy az út megtisztul és
Michael besurran, arcát álcázva, kalapban, napszemüvegben
és sebész maszkban. 40 percet tölt velünk, ahogy Green
elõírta. Végülis
elkészülve a meghallgatásra, Jackson kézfogással
üdvözli látogatóit, egy szégyenlõs mosoly
és egy szokatlan megjegyzés az arcbõrérõl.
Úgy látszik makeupja az orcájára és az állkapcsa
vonalára korlátozódik. Szemöldöke sötétre
kihúzva, ápolt; mély barna szeme, szemhéján
talán szemhéjfesték van, de lehet az eredeti bõrbetegségének
a maradványa is. Vitiligo, egy autoimmun rendellenesség (a szervezet
a saját szövetei ellen termel antitesteket), melynek jellemzõje
a bõrpigmentek elhalása, arcán és kezén hagyott
nyomokat. Csöppnyi orrán ragtapasz van. Michael nem kívánja
megmagyarázni a dolgot és késõbb a bõre állapotára
vonatkozó kérdésekre a válasz adást Green megtagadja.
Magas és vékony. Jackson
barna bõrdzsekit, piros inget, hajszálcsíkos nadrágot
és a jellemzõ fehér zokni, fekete cipõ összeállítást
viseli. Prince - sötét szõkés hajú - hasonló
cipõbe és gyermek rendõr egyenruhába van öltöztetve.
Kiegészítõje egy mûanyag bilincs, ami az övén
lóg. Ezek a kulcsok mûködnek!
- jelenti be Paris, mielõtt visszamegy a közeli asztalhoz rajzolni. A
világos ülõgarnitúra kárpitozott székben
ülve Jackson nyugodtnak és higgadtnak látszik. Nagylelkûen
osztogatja a dícséreteket. Lenyûgözve érzi magát
a másolatoktól, mint az Alien Ant Farm Smooth Criminal feldolgozása,
beleértve a videóklipet, amely kemény, csipkelõdõ
kritikát tartalmaz. Szemei felcsillannak, amikor az elkövetkezendõ
film projectekrõl mesél: társrendezõ lesz Bryan Michael
Stoller mellett májusban. Nevet a saját földrengés fóbiáján,
de barátságtalanná válik, amikor a szó a zsarnoki
apára terelõdik. Kiemeli örökké tartó gyermekkorát,
fecseg a játékokról és a vidámparkokról.
Jackson rendíthetetlen önbizalmat
sugároz saját zenei szakértelmével kapcsolatban és
csak akkor válik ingerültté amikor a sajtóra kerül
a szó. Ritka interjú alany, de Jackson belegyezett ebbe a találkozásba
remélve, hogy kihangsúlyozhat egy üzenetet, amelyet gyakran
elfed a pletyka. Csak annyit mondok:
gyógyítsd meg a világot és mentsd meg a gyerekeket!
- mondta. Jackson agresszíven
kihívja a médiák figyelmét és spekulációt
irányít rá. Ez bosszantás, amely arra készteti
a csendes szavú sztárt, hogy felemelje hangját. A
fickó, aki a legtöbb gólt rúgja, mindig célpont.
- panaszkodik - Ilyen az emberi természet. Ahogy
a Leave Me Alone-ban és a Tabloid Junkie-ban, Jackson elítéli
a kíváncsi sajtót, úgy az Invincible Privacy dalában
is: Folyton leselkedsz utánam, megzavarod a magánéletemet.
Hagyd abba a rosszindulatú támadásokat a becsületem
ellen. Oldalán kísérõjével,
Jackson zseniális nyugalommal néz szembe a kikérdezéssel
és nincs utalás a tabukra. KÉRDÉS:
Hogy reagálsz a rólad szóló hamis cikkekre? VÁLASZ:
Nem figyelek rájuk. A rajongók tudják, hogy a bulvárlapok
szemete marhaság. Õk mindig azt mondják nekem. Égessük
el a bulvárlapokat. Iszonyatos, ahogy próbálnak megrágalmazni
valakit. Találkoztam emberekkel, akik a találkozás után
sírtak. Megkérdeztem: miért sírsz? Mire azt válaszolták:
Mert azt gondoltam, hogy Te egy nagyképû alak vagy, de Te vagy a
legkedvesebb ember. Megkérdeztem: Honnan vetted ezt? Azt mondták
olvasták. Mondtam nekik: Ne hidd el azt, amit olvasol. K:
Ezek a híresztelések azért maradnak meg, mert Te nem cáfolod
meg õket? V: Nem. Régen nagyon sokat megcáfoltam. Oprah
Winfrey csinálta velem a legnézettebb TV interjút 1993-ban.
De a média hajlamos elferdíteni a szavaidat és elítélni
téged. Inkább megtartom a szavakat a zenének és a
mûvészetnek. Ilyenkor a valaha élt híres emberekre
gondolok, akik kedvenceim voltak. Ha szemtõl szemben állhatnék
Walt Disney-vel, vagy Michelangelo-val érdekelne engem, hogy mit csináltak
a magánéletükben. A mûvészetükrõl
szeretnék tudni. Rajongójuk vagyok. K:
Hogy vértezted fel magad a kritika ártalmai ellen? V: Számítani
kell rá, tudni, hogy meg fog történni és legyõzhetetlenné
kell válni, azzá amivé mindig is tanítottak. Mindegy
mi a szituáció, viseld el keményen, vasököllel. K:
A kritikusok azt mondják kikiáltottad magadat Pop Királynak.
Te választottad ezt a címet? V: Sose kiáltottam ki magamat
semminek sem. Ha most azonnal felhívnám Elizabeth Taylor-t, õ
megmondhatná, hogy õ kovácsolta ezt a kinevezést.
Õ mutatott be engem - azt hiszem az American Music Awards mûsorán
- és ezek a saját szavai voltak. Ez nem volt a forgatókönyvben.
Személyes rajongója vagyok és véleményem szerint
Õ a pop a rock és a soul királya. Aztán a sajtó
kezdte mondogatni a Pop Királyt, majd a rajongók is. Nem tudom ki
találta ki ezt az ön-kikiáltó szemetet. K:
A New York-i koncerteket úgy jegyezték, mint az elsõ amerikai
fellépésedet 12 év óta. Ideges voltál? V:
Nem. Megtiszteltetés volt újra itthon a testvéreimmel. A
producer a különbözõ mûfajok nagy nevû hírességeinek
felvonultatását akarta. Nagy megtiszteltetésnek éreztem,
hogy köszöntöttek engem. Ez egy szívmelengetõ, boldog
és szórakoztató esemény volt. K:
Fontolgattok másik turnét a testvéreiddel? V: Nem hiszem.
Szivesen csinálnék velük egy albumot, de nem turnét.
Õk szeretnének turnézni. De én szeretnék más
dolgokkal foglalkozni. Egy turné fizikailag nagyon sokat kivesz belõlem.
Amikor én a szinpadon vagyok, az olyan, mint egy 2 órás maraton.
Meg szoktam mérni magamat minden show elõtt és után
is. 4-5 kilót szoktam fogyni. Izzadtság mindenütt a szinpadon.
Aztán odaérsz a szállodába, az adrenalin szinted a
tetõponton van és nem tudsz elaludni. A következõ nap
pedig megint fellépésed van. Kemény játék! K:
Ha nem turnézol, hogy fogod kielégíteni a közönség
igényét, valamint a saját fellépési szükségletedet? V:
Akarok rendezni egy speciált önmagam és dalokat írni,
amelyek megérintenek. Valami sokkal meghittebb dolgot akarok, ami a szívembõl,
a lelkembõl jön egyetlen reflektor fényében. K:
Hogy hatott rád, amikor az Invincible a listák élére
került itt és még számos országban? V: Ez
egy agyszerû érzés volt. Boldog könnyeket potyogtattam,
látván a szeretetet. K:
Az Invincible jópár évig készült. A maximalizmusod
lassította le a folyamtot? V: Igen, eltartott egy darabig, mert sosem
voltam megelégedve a dalokkal. Irtam egy csomó dalt, kidobtam õket
és írtam újakat. Az emberek azt mondták: Õrült
vagy? Ennek rá kell kerülnie az albumra. De én azt kérdeztem
Az jobb, mint ez a másik. Csak 75 perced van egy CD-n és mi kihasználtuk. K:
Az Invincible albumot egyetlen téma alapján tervezted? V: Sosem
gondolkodok témákban. Hagyom a zenét, hogy megalkossa önmagát.
Szeretem, ha a keveréke lesz mindenféle hangzásnak és
színnek. Mindenkinek valami: az írországi kisgazdától
a nõig, aki mosdót súrol Harlemben. K:
Minnél több dalt írsz annál könnyebben megy? V:
Ez a világ legkönnyebb dolga, mert Te nem csinálsz semmit.
Nem szeretem ezt így kimondani, de ez az igazság. Az égbõl
pottyan az öledbe egészében. Az igazi gyöngyszemek jönnek
így. Ülhetsz a zongoránál és mondhatod: OK, most
meg fogom írni a világ legnagyszerûbb dalát és
semmi. De sétálhatsz az utcán, vagy zuhanyozhatsz, vagy játszhatsz
és bum eltalál a fejeden. Rengeteget írtam így. Játszok
a pinballal és egyszercsak fel kell szaladnom az emeletre a kis magnómért
és elkezdem diktálni. Hallok mindent egészében, hogy
mit fognak a vonósok játszani, a basszus, a csembaló és
minden. K: Nehéz lediktálni
ezt a hangzást a magnószalagra? V: Na ez az, ami elkeserítõ.
A fejemben tökéletes, de át kell ültetnem ezt a szalagra.
Mint ahogy (Alfred) Hitchcock mondta: A film be van fejezve. De neki azt még
meg is kellett rendeznie. A dallal ugyanez van. Látod teljes egészében,
aztán megvalósítod. K:
A hosszú távollét után vannak kétségeid
a jelenlegi fontosságodról? V: Soha. Én bízom a
képességeimben. Kitartó vagyok. Semmi sem tud megállítani,
amikor a fejembe veszek valamit. K:
Szeptember 11 után írtál egy segély dalt, a What More
Can I Give?-t. Ez hogy áll most? V: Még nincs befejezve. Újabb
mûvészeket vonunk be és kezdek megelégedni a hangszereléssel
is. K: Meggyõzõdésed,
hogy a zene a gyógyítás eszköze? V: Ez egy mantra,
ami megnyugtatja a lelket. Felér egy terápiával. Valami,
ami kell a testünknek, mint az étel. Nagyon fontos, hogy megértsük
a zene erejét. Akár egy liftben vagy, vagy egy áruházban,
a zene befolyásolja ahogy vásárolsz, vagy ahogy a környezeteddel
bánsz. (Prince egy rajzot ad
Jacksonnak. Ezt igazán méltányolom - mondja. Kell menned
a mosdóba? Prince: Nem) K: Az
Invincible nem ért el record eladásokat. A Thriller túl nagy
árnyékot vet? V: Úgy van! Ez zsákutca, mert saját
magad ellen versenyzel. Az Invincible legalább olyan jó, vagy még
jobb is, mint a Thriller ez az én szerény véleményem.
Sokkal többet kínál. Zenét ami él és túlél.
Az Invincible nagy siker. Amikor a Diótörõket elõször
bemutatták a világon kitört a botrány. Ami fontos, hogy
a történet hogyan végzõdik. (Prince
elõkerült egy másik rajzzal. Mit ígértél
nekem? - kérdezi Jackson. Hogy csendben maradok. Válaszol Prince
és visszavonul.) K: Az apaság
hogyan változtatott meg téged? V: Számos dologban. Kétségtelenül
másképp kell értékelni az idõdet. A te felelõsséged,
hogy gondoskodj róluk és helyesen neveld õket az illemre.
De megadom magam és hagyok egy kis idõt a zenére, a táncra
és az elõadásra is. Két különbözõ
szerepet kell játszanom. Mindig nagy családot akartam, iskolás
korom óta. Mindig mondom apámnak, hogy le fogom pipálni.
Neki 10 gyereke volt. Én 11-et, vagy 12-t szeretnék magamnak. K:
Mire tanítottad a gyerekeidet? V: Mindenképpen azt szeretném,
hogy tisztelettudóak, tiszteletreméltóak legyenek és
kedvesek mindenkihez. Azt monodom nekik, hogy mindegy mihez fognak, dolgozzanak
keményen érte. Amit csinálnak, abban a legjobbak legyenek. (Prince
meredt szemekkel néz. Kérlek ne nézz így rám.
- mondja Jackson nevetve.) K: És
mit tanítottak a gyerekeid neked? V: Nagyon sokat. Az apaság
eszedbe juttatja, hogy tedd azt, amit a Biblia mond. Amikor az Apostolok vitatkoztak
egymással, hogy ki a legnagyobb Jézus szemében, õ
csak annyit mondott: Egyõtök sem. Majd odahívott egy kisfiút
és azt mondta: addig, amíg olyan alázatosak nem lesztek,
mint ez a kisfiú. Ez emlékeztet arra, hogy legyél kedves
és alázatos, hogy a dolgokat a gyerekek szemével nézd,
gyermeki csodálattal. Nekem még mindig megvan ez a tulajdonságom.
Engem még mindig elbûvölnek a felhõk és a naplemente.
Tegnap kívánságokat mondtam a szivárvány alatt.
Láttam a csillaghullást. Mindig kívánok valamit, ha
látok egy hulló csillagot. K:
Mit szoktál kívánni? V: Békét és
szeretetet a gyerekeknek. (Prince visszajön és elszántan figyel.)
Kérlek hagyd ezt abba. - mondja Jackson és finoman elfodítja
a kissrác fejét. Nyugton maradnál?) K:
Azt mondtad azt tervezed, hogy házi iskolába küldöd a
gyerekeidet. A hírnevedre tekintettel, hogy tudod biztosítani a
normális életet nekik? V: Teszed a legjobbat. Nem zárod
el õket más gyerekektõl. Lesznek más gyerekek is az
iskolában (Michael birtokán). Hagyom õket, menjenek, hogy
megismerjék a világot. De nem jöhetnek mindig velem. Megrohannak
és megtámadnak minket. Amikor Afrikában voltunk, Prince látott
egy tömeg támadást az egyik hatalmas bevásárló
központban. Az emberek összetörtek mindent, szaladtak és
sikitoztak. A legnagyobb félelmem az, hogy a rajongók megsérülnek
és ez meg is történik. Láttam szilánkokra törött
üveget, vért és mentõautókat. K:
Neheztelsz amiatt, hogy a sztárság elvette a gyermekkorodat? V:
Igen. De ez nem harag, hanem fájdalom. Az emberek látnak engem egy
vidámparkban, vagy hogy jókat szórakozok más gyerekekkel
és azt gondolják: Neki erre nem volt lehetõsége, amikor
gyerek volt. Sosem volt lehetõségem, hogy olyanokban részt
vegyek, amiket más gyerekek imádtak: barátoknál, osztálytársaknál
aludni, partikat csinálni, vagy trick-or-treat-ezni (a gyerekek jelmezben
járják a környéket mondván: megvendégelsz,
vagy megviccellek?, mire cukorkákat kapnak). Nem volt karácsony
és nem volt ünnep. Igy most megpróbálsz ellensúlyozni
valamit azokból a veszteségekbõl. K:
Békét kötöttél az apáddal? V: Most sokkal
job a viszonyunk. Az apám most sokkal kedvesebb ember. Azt hiszem felismerte,
hogy a gyerekei jelentenek számára mindent. Ha nincs családod,
semmid nincs. Õ egy kedves ember. Annak idején mi megrettentünk,
ha csak felbukkant. Halálosan féltünk. De azóta, õ
jó irányba változott. Remélem nem volt túl
késõ. K: A zene mutatott
kiútat a gyermekkori kellemetlenségekbõl? V: Persze. Otthon
mi állandóan énekeltünk. Több szólamú
dalokat énekeltünk, míg mosogattunk. Kitaláltunk dalokat,
amíg dolgoztunk. Ez az, ami kiválóvá tett minket.
Kell az a tragikus esemény, az a fájdalom, amibõl meríthetsz.
Ez az, ami a bohócot naggyá teszi. Szinte látod, hogy fájdalmai
vannak a maszk mögött. Õ valami más kívülrõl.
Chaplin volt az, aki olyan csodálatosan tudta ezt csinálni, jobban
mint bárki más. Én is le tudom játszani azokat a pillanatokat.
Sokszor nehéz idõket éltem át. (Prince
visszajött. Nekitámaszkodik a széknek és szájtátva
figyeli a pop királyát. Kérlek ne nézz így
rám - kérleli Jackson, láthatóan elbátortalanodva
a kisfiú fürkészõ tekintetétõl. Igy nem
könnyíted ezt meg nekem. Mindketten kuncognak, majd Jackson incselkedve
figyelmezteti: Nem kapod meg a beígért csokit.) K:
A vallásosságod okozott valaha is konfliktust a zenéd, vagy
táncod szexis természetével? V: Nem. Én szerelmes
dolgokról énekelek és ha az emberek úgy értelmezik,
hogy az szexi, hát tegyék! Sosem használok csúnya
szavakat, mint néhányan a rapperek közül. Szeretem és
tisztelem a munkájukat, de úgy gondolom, túlságosan
tisztelem a szülõket, az anyákat és az idõsebb
embereket. Ha írnék egy dalt amelyben csúnya szavak vannak
és látnék egy idõsebb hölgyet a közönség
között, elsüllyednék. K:
És mi van a védjegyeddel, a lábad közé nyúlkálós
mozgásokkal? V: Azt a Bad-nél kezdtem el csinálni. Martin
Scorsese rendezte azt a rövidfilmet a New York-i metróban. Én
engedtem, hogy a zene irányítson. Emlékszem, amikor Martin
azt mondta: Ez egy nagyszerû felvétel lett. Szeretném, ha
megnéznéd! Szóval visszanéztük és csak
annyit mondtam: aaaah! Nem voltam tudatában, hogy ezt csináltam.
De azután már mindenki más is csinálta, még
Madonna is! De ez egyáltalán nem szexuális töltésû. K:
Mivel töltöd a szabadidõdet ezekben a napokban? V: Szeretek
csacsiságokat csinálni: csatázni vizzel töltött
lufikkal, habos süteményekkel, és tojásokkal. (Prince-hez
fordul) Itt jön egy nagy adag! Azt hiszem ezt már sosem növöm
ki. A házam mellett építettem egy vizballon erõdöt
két állásponttal a piros és a kék csapatnak.
Van két ágyúnk is, amely 16 méterre tudja lõni
a vizet és csúzli, ami a vizes lufikat lövi ki. Vannak hidak
és rejtekhelyek, ahova el lehet bújni. Imádom! K:
A show businessben eltöltött 38 év után a rajongók
még mindig megrohannak. Már immunis vagy az agyondicsérésre? V:
Ez mindig jó érzés. Sosem vettem magától értetõdõnek.
Sosem szállt a fejembe a büszkeség és sosem gondoltam,
hogy jobb vagyok, mint a szomszéd bácsi. Ha szeretnek, az csodálatos!
Ez a fõ oka, hogy ezt csinálom. Úgy érzem kénytelen
vagyok ezt csinálni, hogy megadjam az embereknek a mindennapokból
való menekülés, az ábrándozás érzését.
Élvezet a szemnek és a fülnek. Úgy gondolom ezért
vagyok itt. K: Miért gondolod,
hogy az emberek féltékenyek? V: Ha visszanézel a történelemben,
ugyanez történt mindenkivel, aki valami csodálatos dolgot vitt
véghez. Ismerem jól a Disney családot és Walt lánya
mesélte nekem, hogy milyen nehéz volt nekik, amikor iskolába
jártak. A gyerekek azt mondták. Utálom Walt Disneyt. Õ
nem is vicces. Nem akarjuk nézni õt. Charlie Chaplin gyerekei -
akiket szintén jól ismerek - kénytelen voltak kivenni a gyerekeiket
az iskolából. Elkezdték szekálni õket: A nagypapád
hülye. Nem vices. Nem szeretjük. Pedig õ egy zseni volt! Szóval
meg kell szoknod ezt a féltékenységgel! Azt gondolják
ezzel ártani tudnak neked. Semmi sem árthat nekem. Minnél
nagyobb egy sztár, annál nagyobb célpont. Végülis,
legalább beszélnek rólad. Amikor már nem beszélnek,
akkor kell aggódni. K: Hogy készültél
fel a koncert speciálra (amelyet a CBS adott le) fizikailag? Edzettél? V:
Utálok edzeni. Ki nem állhatom. Az egyetlen fizikai gyakorlat amit
csinálok az a tánc. Az az edzés! Azért szeretem a
karatét és a kung-fu-t, mert az mind tánc. De a felülések?
Soha! K: Fenyegetõen hatott rád
valamelyik szupersztár a mûsorban? V: Nem! Szeretek elõadókat
nézni. Az is egyfajta iskola számomra. Mindig tanulok. Igazán
inspiráló volt. K: Te jobban
bolondulsz a modern zene iránt, vagy a régebbit szereted? V:
Szeretem a korábbi zenéket. Azok sokkal dallamosabbak. Ma az emberek
az ütemre a ritmusra támaszkodnak, ami jó, de én most
is azt mondom, mint mindig a dallam a király. Kell, hogy dúdolni
tudd. K: Dolgoztál már
rengeteg különbözõ zenésszel. Mi vonz egy különösen
jó munkatárshoz? V: Ha látok valami rejtett képességet
bennük, mint mûvész, vagy zenész. Adok nekik egy ütemet,
egy sort, vagy egy frázist, hogy megnézzem hogy játszák
le, hogy adják elõ. Néha egész nap ezt csináljuk
és még mindig nem jó. K:
Ezt a leckét a szüleidtõl tanultad? V: A szüleink arra
tanítottak, hogy mindig tisztelettudóak legyünk és mindegy
mivel foglalkozunk, adjunk bele mindent. Legyünk a legjobbak, ne a második
legjobbak. K: Gyakran követnek rajongók
hadai. Valaha is féltetted a saját épségedet? V:
Soha. Pontosan tudom, mit tegyek, ha forróvá válik a helyzet,
hogy játszam ki õket. Ameddig látnak téged, addig
õrültek, de el tudsz tûnni a forgószél belsejében.
Ha lemerülsz a víz alá és nem látnak téged,
akkor lecsillapodnak. K: Úgy látszik
a közvetlen környezetedben vannak nagyon fiatal barátok és
sokkal örgebbek is. Mi köt össze az olyan emberekkel, mint Marlon
Brando, vagy Elizabeth Taylor? V: Ugyanolyan életet éltünk.
Õk is a show businessben nõttek fel. Egymásra nézünk
és az olyan, mintha a tükörbe néznénk. Elizabeth-ben
van egy kislány, akinek sosem volt gyerekkora. Minden nap a díszletek
között volt. Szeret játszani egy új szerkentyûvel
vagy játékkal és teljes bámulattal tölti el.
Elizabeth csodálatos ember. Csakúgy mint Brando. K:
Mi lett a terveddel, hogy vidámparkokat építesz Európában
és Afrikában? V: Még mindig dolgozunk rajta. Nem mondhatom
meg, hogy hol. Én szeretem a vidámparkokat. Szeretem látni
a gyerekeket, amikor eljönnek és jól érzik magukat a
szüleikkel. Ez nem olyan, mint régen, amikor a felraktad a gyermekedet
a kõrhintára és te ültél a padon sósmogyorót
rágcsálva. Most együtt élvezhetitek velük! Közös
öröm a családnak, ami erõsíti az egységet. Edna
Gundersen, USA TODAY |